ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ

Σε μερικούς μήνες έρχεται το καλοκαίρι και ο πανικός είναι εδώ !!.  Μαζί με αυτόν και όλα τα μαγικά τσάγια, και σκευάσματα τύπου «αντικαθιστάς ένα γεύμα πίνοντας αυτό το υπέροχο milk shake»,  τα μηχανήματα που υπόσχονται λιποδιάλυση και εξάλειψη της κυτταρίτιδας και οι υπέροχες κρέμες που κάνουν το σώμα σφριγηλό !!

Εσύ σκέφτεσαι εάν έχεις ή δεν έχεις χρήματα γι αυτά, ποια  άραγε έχουν αποτελέσματα και ποια όχι και ο πανικός αυξάνεται μαζί  με το πρήξιμο στο σώμα σου από το στρες.

 

Οι επαγγελματίες και η/ο «έχεις θέληση» ;

Οι επαγγελματίες που προσφέρουν διαιτολόγια πιστεύουν ότι η επιτυχημένη δίαιτα είναι δυνατή – ότι ο καθένας μπορεί να το κάνει αρκεί να προσπαθήσει αρκετά σκληρά να ακολουθήσει τις συμβουλές που του δίνονται.  Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει απόδειξη γι αυτή την υπόθεση.

Οι άνθρωποι καθορίζουν την δυσκολία του να χάσουν βάρος σύμφωνα με μία αντίληψη που ονομάζεται «η δύναμη της θέλησης» .  Αυτοί που πετυχαίνουν στη δίαιτα την έχουν ενώ οι αποτυχημένοι όχι. Αυτή η ιδέα είναι τόσο δημοφιλής ως εξήγηση της αποτυχίας που ακόμα και οι επαγγελματίες μπερδεύονται, θυμώνουν ή τα παρατάνε όταν ένα άτομο επιστρέφει για να ζυγιστεί και δεν έχει χάσει ούτε ένα γραμμάριο ή ακόμα συχνότερα όταν έχει πάρει βάρος.

 

Κάποια στοιχεία

Το ένα τρίτο ανδρών και γυναικών στο δυτικό κόσμο αναφέρεται ως υπέρβαρο.  Δύο φορές περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι ζυγίζουν περισσότερο από ότι θα έπρεπε.

Η σκέψη ότι κάποιος είναι υπέρβαρος είναι περισσότερο κοινή σε γυναίκες με κανονικό βάρος από ότι σε άνδρες.

Μόνο ένας στους 20 που μπαίνουν σε διαφημιστικά προγράμματα ελέγχου βάρους φτάνει τον στόχο.
Οι μισοί από αυτούς που κάνουν δίαιτα ξανά βάζουν ακόμα περισσότερα κιλά από αυτά που έχουν χάσει.
Η αναλογία των ανθρώπων που διατηρούν την απώλεια βάρους για πάνω από 5 χρόνια είναι σε μονοψήφιο ποσοστό.

 

Οι κίνδυνοι στην υγεία από δίαιτα

Η παχυσαρκία είναι ένας σημαντικός κίνδυνος υγείας που συμβάλει σε θανάτους από καρδιαγγειακές ασθένειες, καρκίνο και αναπνευστικές ασθένειες και επίσης αυξάνει τον κίνδυνο για σακχαρώδη διαβήτη, υψηλή αρτηριακή πίεση, διαταραχές υπογονιμότητας, επιπλοκές στην εγκυμοσύνη, παθήσεις της χοληδόχου κύστης και προβλήματα στο συκώτι. Υπάρχουν επίσης στοιχεία ότι οι δίαιτες γιο-γιο παρουσιάζουν ένα αξιοσημείωτο κίνδυνο για την υγεία.

Σε μία μελέτη ευρείας κλίμακας στις ΗΠΑ, άντρες και γυναίκες των οποίων το βάρος είχε συχνά και μεγάλα σκαμπανεβάσματα για μία περίοδο πολλών χρόνων, αναφέρθηκε ότι είχαν έντονα υψηλότερο κίνδυνο θανάτου – ιδιαίτερα από καρδιακές ασθένειες – από εκείνους με σχετικά σταθερό, ακόμα και υψηλό βάρος.  Πρέπει να αναρωτηθούμε συνεπώς εάν είναι η δίαιτα που σχετίζεται με την παχυσαρκία παρά η ίδια η παχυσαρκία η οποία συνεισφέρει στον κίνδυνο εμφάνισης ασθένειας.

 

Το συναίσθημα σε περίοδο δίαιτας

Οι φρικτές εσωτερικές διαμάχες οι οποίες είναι αποτέλεσμα του περιορισμού της τροφής είναι μία πηγή συνεχούς στρες σύμφωνα με την ψυχολόγο Jane Warble.  Όλοι οι άνθρωποι σε δίαιτα έχουν υψηλότερα σκορ στο στρες από αυτούς που δεν είναι σε δίαιτα στις μετρήσεις συναισθηματικής ταραχής και είναι πιο πιθανόν να δείξουν διαταραγμένη πνευματική απόδοση.

Οι ψυχολόγοι Herman και Polivy τονίζουν, στην προσμονή της στέρησης που έρχεται, οι διαιτώμενοι θα φάνε την προηγούμενη μέρα τεράστιες ποσότητες φαγητού.  Οι διαιτώμενοι δεν τρώνε ατελείωτα όταν οι κανόνες έχουν σπάσει, αλλά τρώνε πολύ περισσότερο από ότι κάνουν οι μη διαιτώμενοι.

Αρνούμενοι στους εαυτούς τους το φαγητό οι διαιτώμενοι επιπλέον του δίνουν μεγαλύτερη αξία.

 

Το μαγικό αδυνάτισμα !

Εάν υπήρχε το μαγικό αδυνάτισμα, δεν θα υπήρχε κανένας υπέρβαρος ή παχύσαρκος στον κόσμο.

 

Η  πρόταση

Μέτριες ποσότητες πρόσληψης τροφής, σωστή διατροφή (που εμπεριέχει πρωτεΐνη, υδατάνθρακες, και φυτικές ίνες).  Πρόγραμμα που δίνεται από διατροφολόγους απόφοιτους του ΚΕΑΔΔ*

Φυσική δραστηριότητα έστω κι αν αυτή ξεκινάει με 15 λεπτά περπάτημα την ημέρα (για κάποιον που δεν έχει ασκηθεί ποτέ στην ζωή του ως τώρα).

 

Η βοήθεια της Ωτοθεραπείας (Ωτική Νεύρο Τροποποίηση)

Η ωτοθεραπεία έχει θαυματουργά αποτελέσματα όσον αφορά στο άγχος/στρες και στην παχυσαρκία.

Στρες : Όπως αναφέρεται παραπάνω το στρες ανεβαίνει αυτόματα στην σκέψη και μόνο της αλλαγής διατροφής.   Συνεπώς υπάρχει η λύση σε αυτό.

Παχυσαρκία :  Βοηθάει σε 4 επίπεδα

Α. Να νοιώθει κάποιος κορεσμό, έτσι ώστε να αισθάνεται γεμάτος με μικρότερη ποσότητα τροφής.

Β. Να ελέγχει τις ορμές του προς υδατάνθρακες και γλυκά.

Γ. Να περιορίσει/διακόψει το τσιμπολόγημα ενδιάμεσα των γευμάτων.

Δ. Να αυξήσει τον μεταβολισμό.

 

Η βοήθεια της ρεφλεξολογίας

Δύο – τρεις θεραπείες είναι συνήθως αρκετές ώστε να μπορέσει να ξεμπλοκάρει ο οργανισμός.  Υπάρχουν οργανισμοί που νοιώθεις ότι έχουν εγκλωβίσει μέσα τους τα προβλήματα όλων των χρόνων ζωής ενός ατόμου.

 

Πότε να ξεκινήσω διατροφή ;

Όταν νοιώθω ότι είμαι έτοιμος/η εγώ και όχι όταν με πιέζουν οι άλλοι.  Όταν είμαι απαλλαγμένος/η από προβλήματα που μου δημιουργούν έντονο στρες.  Στην δεύτερη περίπτωση ξεκινάμε με θεραπεία κατά του άγχους/στρες εφόσον κάποιος το επιθυμεί.

 

Σημείωση:

Όλα τα παραπάνω αποτελούν απολύτως φυσικούς τρόπους και δεν ενέχουν κανέναν πρόβλημα ή παρενέργεια για τον οργανισμό ενός ανθρώπου.

Το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να ωφελήσουν και να βοηθήσουν τον άνθρωπο να αισθανθεί καλύτερα.

Τα παραπάνω στοιχεία που αφορούν στην διατροφή και ψυχολογία του διαιτώμενου  έχουν πηγή το βιβλίο Εισαγωγή στις Διατροφικές Διαταραχές από το πρόγραμμα που παρακολούθησα στο ΚΕΑΔΔ.

Ευχαριστώ τον Ευάγγελο Ζουμπανέα**  που με έμαθε να τρώω σωστά και που μου έδωσε την δυνατότητα να πάρω την πιστοποίηση στο πρόγραμμα του ΚΕΑΔΔ.

 

Γεωργία Παπαδημητρίου,

Νεύρο-Ρεφλεξολόγος  NR/MNT
Ωτική Νεύρο-τροποποίηση

 

*ΚΕΑΔΔ : Κέντρο Εκπαίδευσης και Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών www.keadd.gr

** Ευάγγελος Ζουμπανέας : www.diatrofi.gr

Χρήση Cookies

Θα θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε cookies σε αυτόν τον ιστότοτοπο για να βελτιώσουμε την μελλοντική σου εμπειρία. Μπορείς να δώσεις αλλά και να αποσύρεις την συγκατάθεσή σου οποιαδήποτε στιγμή. Περισσότερες πληροφορίες μπορείς να βρεις στην